La Plataforma Mou-te en bici va presentar el passat 5 de setembre diferents consideracions i al·legacions a l’Ordenança Municipal de Circulació de l’Ajuntament de Girona.
Recullin l’esperit d’aquestes propostes el grup municipal d’ICV-EUiA en la persona del regidor Enric Pardo va proposar dues modificacions a l’ordenança.
Aquestes modificacions son:
Modificar el redactat de l’apartat 9 de l’article 23, ja que no considerem justificable sancionar a les persones que lliguin la seva bicicleta als elements de mobiliari urbà no destinats a aquesta finalitats si no perjudica la funció de l’element o la bicicleta no fa nosa a altre usuaris de la via, i modificar l’apartat 4 de l’article 47 donat que l’objecte de la construcció i senyalització de carrils d’ús exclusiu per a bicicletes és garantir el desplaçament amb seguretat dels ciclistes en les condicions ordinàries de circulació en les vies de la xarxa bàsica de
Quan una via té carril bici, els cicles i bicicletes han de circular per aquest carril. Excepcionalment podran utilitzar la calçada sempre i quan quedi justificat que la circulació pel carril bici pot posar en perill la circulació dels propis ciclistes, vianants o altres vehicles.
El redactat de l’apartat 9 de l’article 23 aprovat inicialment és:
23. Retirada de vehicles
L'Ajuntament pot retirar de les vies i traslladar-lo a un dipòsit de vehicles, el vehicle que es trobi en alguna de les circumstàncies següents:....
9. Quan estigui lligat o encadenat a un element estructural, mobiliari urbà (excepte que no estigui destinat a l’estacionament de bicicletes), arbrat o qualsevol element d’una façana.
El redactat de l’apartat 47 de l’article 4 aprovat inicialment és:
Quan una via té carril bici, els cicles i bicicletes han de circular per aquest carril.
Desprès de les al·legacions els acords son els següents:
Modificar l’apartat 4 de l’article 22 de la manera següent:
....
4. Es prohibeix lligar o encadenar amb qualsevol mitjà una bicicleta, motocicleta o ciclomotor a un element estructural, mobiliari urbà (excepte que no estigui destinat a l’estacionament de bicicletes), arbrat o qualsevol element d’una façana. Les bicicletes estan exemptes d’aquest precepte quan no hi hagin aparcaments per a elles a la via pública a una distància inferior a
Modificar l’apartat 9 de l’article 23 de la manera següent:
9. Quan estigui lligat o encadenat a un element estructural, mobiliari urbà (excepte que no estigui destinat a l’estacionament de bicicletes), arbrat o qualsevol element d’una façana i excepte quan en tractar-se de bicicletes no hi hagin aparcaments per a elles a la via pública a una distància inferior a 250 metres i sempre i quan no menyscabin en la funció o malmetin els elements als quals es lliguen o interfereixin en l’ús de la via pública.
Modificar l’apartat 4 de l’article 47 de la manera següent:
Quan una via té carril bici, els cicles i bicicletes han de circular per aquest carril. Excepcionalment podran utilitzar la calçada quan tenen lloc esdeveniments esportius o d’altre mena organitzats per entitats que concentren un col·lectiu nombrós.
La acceptació, en part, de les al·legacions que Mou-te en bici va fer a la nova ordenança de circulació, portades al govern municipal pels regidors del grup municipal d’ICV-EUiA, son un pas petit però important en l’aposta per una circulació més sostenible en la nostra ciutat. La necessitat de facilitar l’ús de la bicicleta i incentivar-ho per sobre d’altres mitjans de locomoció és una de les línees de treball de la coalició ICV-EUiA.
La necessària reglamentació de l’ús de la bicicleta en la seva circulació i aparcament, no pot convertir-se en una criminalització d’aquells que en benefici de tothom deixen el cotxe i el canvien per la bicicleta
El Grup Municipal d’ICV-EUiA continuarem treballant per recollir totes les iniciatives ciutadanes que contribueixin a fer de Girona una ciutat mes sostenible i humana.