El grup d'ICV-EUiA de les comarques Gironines va fer públiques ahir les al·legacions respecte al projecte de la variant de la Bisbal presentades durant l'exposició pública. En la seva presentació, el diputat de Girona, Lluís Postigo, i el regidor d'ICV a l'Ajuntament de la Bisbal, Pere Teixidor, van anunciar que el partit creu que aquest tram de carretera s'ha d'aturar fins que s'hagi realitzat l'avaluació ambiental estratègica del pla d'infraestructures de Catalunya.
Els dos representants asseguren que d'aquesta manera i, tenint en compte les lleis directrius de mobilitat s'obririen les portes a altres alternatives més sostenibles "que no s'han valorat prou" segons Teixidor, perquè no s'han inclòs al projecte. Com a tall d'exemple ICV va citar el tren-tram, proposat en d'altres ocasions, reivindicant -lo com a un projecte possible i real.
Entre les al·legacions, ICV ha inclòs aportacions que, a banda de posicionar-se a favor del traçat nord, puntualitzen que per reduir el seu impacte ambiental, econòmic i social, només hauria de tenir un carril en cada sentit de la marxa, ja que el volum de trànsit en aquest tram és inferior a altres punts del projecte globat de l'anella viària de les Gavarres. A més, també reclamen la sortida centre a la localitat i una millora dels accessos.
Comerciants de l'Aigueta
El president de l'Associació de comerciants de l'Aigueta va voler puntualitzar ahir en nom dels associats, que són una trentena que "no és cert" que aquest col·lectiu "estigui en contra de la variant sud, almenys a mi no m'ha arribat", mostrant el seu desacord respecte les declaracions fetes dijous d'altres industrials a aquest diari comunicant que botiguers i comericants de l'aigueta haguessin firmat el seu document promogut.
Per la seva banda, l'Associació de Naturalistes de Girona s'oposa als tres traçats de la varian per l'elevat impacte acústic, l'impacte visual incorregible i l'afectació dels valors naturals del paisatge. L'entitat també qüestiona el nivell tècnic de l'estudi d'impacte ambiental i assegura que s'ha omès dades bàsiques com són la importància dels sòls agrícoles de la plana possiblement afectada; l'estudi detallat de l'impacte visual que generaria una infraestructura d'aquest nivell, amb el corresponent mapa de visibilitat pels diferents traçats; i finalment, l'estudi complet de risc d'innundabilitat de les tres alternatives, amb especial atenció a la riera de Vulpellac i al Risec.
Font: Diari de Girona
Entre les al·legacions, ICV ha inclòs aportacions que, a banda de posicionar-se a favor del traçat nord, puntualitzen que per reduir el seu impacte ambiental, econòmic i social, només hauria de tenir un carril en cada sentit de la marxa, ja que el volum de trànsit en aquest tram és inferior a altres punts del projecte globat de l'anella viària de les Gavarres. A més, també reclamen la sortida centre a la localitat i una millora dels accessos.
Comerciants de l'Aigueta
El president de l'Associació de comerciants de l'Aigueta va voler puntualitzar ahir en nom dels associats, que són una trentena que "no és cert" que aquest col·lectiu "estigui en contra de la variant sud, almenys a mi no m'ha arribat", mostrant el seu desacord respecte les declaracions fetes dijous d'altres industrials a aquest diari comunicant que botiguers i comericants de l'aigueta haguessin firmat el seu document promogut.
Per la seva banda, l'Associació de Naturalistes de Girona s'oposa als tres traçats de la varian per l'elevat impacte acústic, l'impacte visual incorregible i l'afectació dels valors naturals del paisatge. L'entitat també qüestiona el nivell tècnic de l'estudi d'impacte ambiental i assegura que s'ha omès dades bàsiques com són la importància dels sòls agrícoles de la plana possiblement afectada; l'estudi detallat de l'impacte visual que generaria una infraestructura d'aquest nivell, amb el corresponent mapa de visibilitat pels diferents traçats; i finalment, l'estudi complet de risc d'innundabilitat de les tres alternatives, amb especial atenció a la riera de Vulpellac i al Risec.
Font: Diari de Girona