Lluis Postigo lamenta la posada en funcionament del Túnel de Bracons

El diputat per ICV-EUiA per la demarcació de Girona, Lluís Postigo, ha fet una reivindicació de les “modificacions substancials que ha rebut el projecte del Túnel de Bracons des del disseny inicial projectat per CiU i el final arran de l’oposició de la coalició en el sí del Govern de la Generalitat”.

“ICV-EUiA s’ha mostrat sempre contrari a aquest eix viari i partidari d’un model socioeconòmic més respectuós amb el territori” alhora que ha recordat que la presència d’ICV-EUiA en el Govern “va permetre introduir millores que varen transformar aquesta carretera en una via de connexió intercomarcal, de secció més reduïda en els trams més amples, de major integració en el territori i més protectora amb les valls de Ges i d’en Bas”.

Amb tot Postigo ha lamentat la posada en funcionament i ha recordat que el projecte inicial “fet per CiU tenia un impacte inicial molt més gran amb vocació de ser una via de quatre carrils, que obria la zona a l’especulació i provocava un greu impacte mediambiental en el territori”. “No celebrem la posada en funcionament d’aquest eix viari, però si ho fem que el seu impacte al territori s’hagi vist minorat de forma considerable”, ha conclòs Postigo.

El diputat ecosocialista ha recordat que les principals modificacions introduïdes varen ésser:

  1. L’encàrrec al Departament de PTOP de la redacció dels plans directors de les Valls del Ges i d’en Bas.
  2. La incorporació de mesures correctores en el tram de St. Pere de Torelló a la boca sud del túnel i l’allargament del fals túnel de St. Andreu de la Vola.
  3. La modificació de la secció de tots els trams de l’eix (de 20 a 15 mts).
  4. La modificació del pendent i l’orientació del túnel (menor impacte a la Vall d’en Bas).
  5. La incorporació de mesures de protecció de l’entorn en tot el recorregut (túnels i falsos túnels, reducció de terres excedentàries, supressió de la variant de Can Trona).
  6. Garantir que les variants de les Preses i d’Olot no afectaran ni els conreus de la plana de la Vall d’en Bas, ni l’aqüífer de tota la zona, i preservarà el Parc de la zona volcànica.
  7. Adaptar el Pla de carreteres a les determinacions que resultin dels canvis