Tot i que els joves gais, lesbianes i transsexuals surten de l'armari cada cop més aviat, moltes vegades quan encara són a l'institut viuen situacions d'assetjament. Un informe encarregat per la Secretaria de Joventut de la Generalitat posa de manifest les situacions de "bullying" que encara han de suportar aquests joves, ja que és durant la secundària quan es concentren els assetjaments i quan s'ha de fer un esforç de sensibilització. L'informe recull nombroses situacions d'homofòbia i transfòbia, des d'assetjaments col·lectius fins a insults reiterats o bromes de mal gust.
L'informe "Transitant per les fronteres del gènere" posa en evidència la falta d'eines dels professors per fer front a l'assetjament escolar homofòbic o transfòbic, així com l'hegemonia de l'heterosexisme en el currículum educatiu.
El sociòleg Gerard Coll-Planas assegura que cal fer "una tasca d'institut, o sigui, la majoria d'agressions passen en espais on no hi ha el professorat", i afegeix que és necessari que "tot l'alumnat estigui sensibilitzat i alerta per evitar i denunciar els casos d'assetjament, o és impossible que els professors estiguin a tot arreu".
Els joves no solen tenir referents positius amb els quals identificar-se, ja que a classe sovint s'ignora si una escriptora és lesbiana o si un científic és transsexual.
Una altra de les assignatures pendents és l'educació sexual, més centrada en els temes mèdics que no pas en els emocionals.
L'informe "Transitant per les fronteres del gènere" posa en evidència la falta d'eines dels professors per fer front a l'assetjament escolar homofòbic o transfòbic, així com l'hegemonia de l'heterosexisme en el currículum educatiu.
El sociòleg Gerard Coll-Planas assegura que cal fer "una tasca d'institut, o sigui, la majoria d'agressions passen en espais on no hi ha el professorat", i afegeix que és necessari que "tot l'alumnat estigui sensibilitzat i alerta per evitar i denunciar els casos d'assetjament, o és impossible que els professors estiguin a tot arreu".
Els joves no solen tenir referents positius amb els quals identificar-se, ja que a classe sovint s'ignora si una escriptora és lesbiana o si un científic és transsexual.
Una altra de les assignatures pendents és l'educació sexual, més centrada en els temes mèdics que no pas en els emocionals.