La coalició d'ICV-EUiA espera que es paralitzi el projecte de desdoblament de l’N-260 i qualifica d’impugnable el procediment de Variant de la Bisbal



Els càlculs del trànsit en què es basa el desdoblament de l’A-26 són contradictoris entre sí i amb les recomanacions ambientals i no estan contextualitzats en la realitat del Territori. D’altra banda, ni el projecte de l’A-26 ni el de Variant de la Bisbal s’han sotmés al tràmit necessari d’avaluació ambiental estratègica.


El coordinador d’ICV Comarques Gironines, Enric Pardo, i el portaveu i Diputat, per la coalició ICV-EUiA Lluís Postigo, han explicat avui en roda de premsa les al·legacions que ls'han presentat al projecte de l’A-26, Figueres – Olot. Tram Besalú Olot, Enllaç Cabanelles.

La coalició convida a fer una reflexió seriosa sobre per on han de passar i com les infraestructures que Catalunya ha d’acollir, sobretot fent referència al trànsit internacional de mercaderies.

Postigo ha explicat que existeix una contradicció en els càlculs indicats en la memòria del projecte i que responen a unes previsions de trànsit que no inclouen les recomenacions ambinetals. Així mateix el diputat ha indicat que aquest projecte incompleix el Pacte Nacional d’Infraestructures, el Plan Estratégico de Infraestructuras així com els Pactes Polítics i Civils celebrats quan es va aprovar l’ex Vic-Olot. D’altra banda, també seria incompatible amb la proposta de Pacte Nacional d’Infraestructures que que avui està sobre la taula, el qual indica que no es desdoblarà cap carretera que no superi els 15.000 vehicles diaris i aquest no és el cas de la N260.

La Variant de la Bisbal

Enric Pardo, ha destacat que aquest projecte, com tampoc el de la Variant de la Bisbal, s’ha sotmès al tràmit d’avaluació ambiental. Així mateix, Pardo ha afegit que el procediment que vol resoldre la Variant de la Bisbal és impugnable i no constitueix cap solució. Pardo ha indicat que “Això no soluciona cap tema. Si això es quedés així, aquesta seria la història d’un engany, no es pot emetre una decisió diferent a la que han expressat 6000 ciutadans a través d’al·legacions, perquè això no és una monarquia absoluta”



Els dos traçats sotmessos a informació pública pel Conseller Nadal, ignores les recomanacions del Consorici de les Gavarres, Cilma de Diputació de Girona i DMAH que indicaven que la opció pel Nord era ambientalment millor. Així mateix, també era la més curta, la que afectaria a menys veïns i la més econòmica.

Però el Conseller Nadal ha suprimit aquesta alternativa i ara posa a exposició pública dues alternatives pitjors que la que s’ha suprimit. Pardo ha convidat Nadal a explicar els arguments objectius que justifiquin la tria d’una d’aquestes alternatives, però com que no existeixen arguments tècnics, que expliqui en base a quins interessos i de qui es vol prendre aquesta decisió.Pardo sospita que aquests interessos estiguin relacionats amb el Pla General de la Bisbal i a les diferents possibilitats d’edificació entre la zona nord i Sud. Pardo ha expressat “que si interessa la carretera pel sud per tal de possibilitzar l’edificació del territori, que s’expliqui per a que tothom sàpiga qui són els beneficiats d’aquesta decisió”

Enric Pardo també ha recordat que des da la coalició no es veu la necessitat d’una autovia, però que contemplarien la porssibilitat d’una variant si es demostrés la seva necessitat, i en tot cas, sempre per on fos més respectuós amb el medi, és a dir pel Nord. Per úlitm, Pardo ha animat als ciutadans de la Bisbal a presentar al·legacions per demostrar que no estan d’acord amb la manera com s’estan fent les coses.