L’ajuntament promou unes actuacions educatives agrupades amb el nom de “Donem la volta a les escoles per afavorir la promoció social i educativa del CEIP Santa Eugènia, Mare de Déu del Mont, Dalmau Carles, Llar d’infants El Terlà, Font de la Pólvora, Vila-roja, Sagrada Família i Carme Auguet. En concret es pretén que siguin centres volguts, amb un bon èxit escolar i uns referents educatius pel barri.
L’ajuntament creu oportú potenciar una línea de treball amb els objectius següents:
- -Evitar la segregació escolar fent que la composició social de l’alumnat sigui un reflex del barri on està ubicada l’escola.
- -Facilitar a les escoles que pateixen segregació escolar el desenvolupament de projectes educatius que proporcionin a l’alumnat experiències que el permetin obtenir bons resultats i captin l’interès de les famílies veïnes del barri on estan ubicades a través d’un projecte curricular específic.
- Desenvolupar el projecte dins el marc del treball comunitari que s’està realitzant i amb la coresponsabilitat entre organismes i administracions.
Inspirant-se en les Magnet School (escoles iman), model de funcionament d’escola pública implantat als UUEE a finals dels 60. En aquest model d’escola s’esforcen a millorar els resultats dels estudiants integrant les arts, desenvolupant programes especials de ciències, de llengües, definint-ne un model teòric d’aprenentatge, donant veu als alumnes, atorgant a les famílies un paper actiu en el procés educatiu dels seus fills.
El CEIP Dalmau Carles amb un projecte de comunicació i el de Mare Déu del Mont amb un pla experimental de llengües estrangeres, tots dos del Departament d’Educació, tenen l’especifitat de currículum que es busca però li faltava al CEIP Santa Eugènia.
El projecte pel CEIP Santa Eugènia se forma entorn l’educació musical.
La regidora d'Educació, Núria Terés, va explicar que s'ha encarregat la coordinació del projecte a l'entitat gironina Soniquete. Aquest curs s'ha iniciat amb una sensibilització musical adreçada a l'alumnat de primer i en les setmanes entrants es començarà la formació instrumental dels estudiants de segon curs. El curs vinent, a l'aprenentatge d'un instrument, s'hi sumarà el cant coral. Gradualment s'ha d'anar implantant per arribar a completar-se el curs 2012-2013 en el sisè de primària. La sensibilització musical la porta a terme l'especialista de música del CEIP Santa Eugènia amb la col·laboració i participació de l'especialista d'educació física, dins el currículum escolar escolar amb l'orientació de la coordinació del projecte Montsalvatge. La formació es farà una hora a la setmana (una de les sisenes hores) a segon. Es treballarà en cinc grups d'instruments: violí, violoncel, orff, guitarra i percussió. L'objectiu, segons va dir Terés, és que cada alumne acabi essent "un petit músic".Cada grup d'instruments tindrà un professor especialista. El professors escollits han estat: l'eslovac Vladimír Kunça que forma part d'agrupacions de música clàssica i d'un trio de jazz; Daniel Regincos, que és professor a l'Aula Musical de Girona i a l'Estudi Musical de Girona, a més de membre de l'Orquestra de Girona i del Quartet Gerió; Francesc Sotillos que col·labora amb companyies com Els comediants i La Fura dels Baus, dirigeix grups de percussió i desenvolupa una tasca docent a l'Escola de Música del Gironès; Caterina Riera Martín, que treballa a l'escola de Música del Gironès com a professora de llenguatge musical, conjunt instrumental, cant coral i flauta travessera; Miquel Garcia, que és docent de l'escola de música moderna i és guitarrista de País de Xauxa; i Cristina Gavilán, que és musicoterapeuta i membre de Les Síxters. El coordinador és David Coll, que és promotor, compositor i professor.