Aproven definitivament el primer tram de reforma de la frontissa de Sta. Eugènia

Afectarà des del carrer Costabona al carrer Santa Eugènia i costarà més d'un milió d'euros

La Junta de Govern Local de Girona ha aprovat definitivament el projecte d'urbanització del primer tram de la frontissa de Santa Eugènia, que comprèn entre el carrer Costabona i el carrer Santa Eugènia. Aquesta primera fase costarà poc més d'un milió d'euros (1.015.415 euros).

La reurbanització es farà en quatre fases i costarà uns tres milions d'euros. Es pagarà a mitges entre la Generalitat i l'Ajuntament, ja que forma part del Pla de Barris. A banda d'aquest cost, hi haurà una altra inversió: la construcció de l'aparcament soterrat, que no està inclòs al Pla i per tant no disposarà d'aquest finançament compartit.

Aquest tram serà el més "pacificat". Tindrà un vial amb únic sentit de circulació elevat i serà "zona 30" (prioritat per a vianants i bicicletes i la velocitat dels vehicles limitada a un màxim de 30 quilòmetres per hora per als vehicles). El projecte preveu jocs infantils, sorreres, arbrat i una zona de passeig. De fet, el procés participatiu fet mesos enrere indicava la preferència perquè, com més a prop s'estigués de les hortes més es pensés en una urbanització que apostés més per la "tranquil·litat".

Contra l'aprovació definitiva del projecte d'urbanització només es pot presentar un recurs contenciós administratiu. A partir d'ara, s'han de licitar les obres i adjudicar-les. La intenció de l'equip de govern és poder iniciar les obres aquest primer trimestre d'any.

La resta de fases

La segona i la tercera fase d'urbanització de la frontissa de Santa Eugènia aniran juntes. La segona afecta l'aparcament soterrat de pagament i la tercera, la part de superfície que comprèn entre la rotonda del passeig d'Olot i el carrer Santa Eugènia que anirà lligat al desenvolupament de la construcció de l'estacionament. Actualment, aquest tram està sense asfaltar i els cotxes hi aparquen desordenadament

La construcció de l'estacionament soterrat es va haver de treure del Pla de Barris (per tant no té finançament compartit) on s'havia inclòs inicialment perquè la mateixa llei no permet obres autofinançables . Tot aquest tram tindrà un carril per sentit, passarà pel mig de l'actual descampat i a la zona lliure hi haurà dues pistes: una de bàsquet i una d'handbol.

La quarta fase, prevista per al final de la reurbanització, afectarà l'altre costat de rotonda i encara està per definir. Tot plegat s'ha hagut de compaginar amb un gran col·lector que des de l'avinguda Alfons Moré de Salt ha de creuar la frontissa i les hortes de Santa Eugènia.

Font: Diari de Girona