Aprovada la moció de critica al servei de Renfe per la línia entre Girona i Barcelona



Tots els grups municipals –el PSC, ERC, ICV, CiU i el PP– van aprovar ahir en el ple una moció en què es critica el servei de Renfe a la línia entre Girona i Barcelona. En el text es manifesta el malestar per «les creixents deficiències» i es reclamen millores urgents de la qualitat del servei. També es demana a l'Estat que s'apliquin indemnitzacions pels retards dels Catalunya Express, i la implantació d'un servei de rodalies a les comarques gironines o la reobertura de la consigna, que fa més de dos anys que està tancada.

ICV-EUiA va afirmar que el model d'eficiència i eficàcia «recorda el d'altres èpoques» i va demanar un pla de xoc per un servei que «està a l'UCI».

Des de la nostra coalició podem defensar amb orgull que sempre hem defensat les línees de rodalies i mitja distancia.

Quant tothom estava emmirallat amb l’aprovació del TAV nosaltres ja vam avisar de les mancances inversores en els serveis de rodalies i mitjana distancia. Hem estat contraris al model d'alta velocitat, i a la seva ubicació al centre de Girona per riscos innecessaris, elevat cost econòmic i dificultat de mobilitat urbana i metropolitana.

Apostem per un servei de rodalies gironí i un servei de trem tram, com la solució sostenible als problemes de mobilitat de les nostres comarques i de la zona metropolitana de Girona.

Aquestes son les raons que ens van portar a donar el nostre vot afirmatiu a la moció unitària de critica al servei de RENFE



M O C I Ó

EXPOSICIÓ DE MOTIUS :

1r.- RENFE ha anunciat recentment que, com a conseqüència de les obres del TAV a Barcelona, els trens regionals que uneixen la ciutat de Girona amb la de Barcelona, patirien més endarreriments i també que augmentaria la durada del trajecte. És un nou afegitó en les creixents deficiències que pateixen els usuaris d’aquesta línia, molts del quals són ciutadans de Girona.

2n.- La degradació de la qualitat que pateix el servei ferroviari entre Barcelona no és, però, un fet atribuïble només a les obres del TAV a Barcelona. En els darrers anys, els usuaris d’aquesta línia han patit tot tipus d’incidències : retards crònics, deficient higiene de les unitats, sobreocupació del vagons, manca de cobertura telefònica i de línia GPRS. En els darrers vint anys, la durada del trajecte Barcelona Girona ha augmentat un 37 % passant d’una durada mitjana d’una hora i cinc minuts a una hora i vint-i-nou minuts.

3r.- A aquesta degradació del servei s’hi afegeix l’injustificat augment de les tarifes ferroviàries, a partir de l’1 de gener de 2009, amb un augment molt important del preu dels abonaments mensuals, que afecta de forma especials als usuaris habituals de la línia.

Per tot això, els GRUPS MUNICIPALS DE PSC, CiU, ERC, ICV-EUiA i PP proposen al ple de l'ajuntament de Girona l'adopció dels següents

A C O R D S

PRIMER.- Manifestar a RENFE i ADIF el malestar d’aquest ajuntament per les creixents deficiències en el servei ferroviari de la línia regional entre Girona i Barcelona i instar-los a adoptar, amb caràcter immediat i urgent, mesures per a millorar la qualitat d’aquest servei.

SEGON.- Instar al Govern de l’Estat a elaborar un pla de mesures d’estímul i promoció de l’ús del transport ferroviari entre la població que incorpori, entre altres, indemnitzacions pels retards en els trens Catalunya Express iguals als aplicats a la resta de trens regionals i mesures que millorin la qualitat del servei com són la millora de la megafonia d’informació en tots els trens, connexió a la xarxa elèctrica per aparells electrònics i/o informàtics, connexió wifi i telefonia mòbil.

TERCER.- Instar al Govern de l’Estat a iniciar els estudis per a la creació d’un servei de rodalies integrat a les comarques de Girona, tal com contempla el Pla Territorial d’Infraestructures de Catalunya, de manera que s’harmonitzin els serveis de Girona a Blanes, de Girona a Portbou i de Girona a Maçanet de la Selva- Hostalric.

QUART.- Instar a RENFE perquè reobri la consigna que roman tancada des de fa temps i que causa molesties evidents als viatgers que han de carregar els seus equipatges per tota la ciutat, amb la mala imatge que suposa per la nostra promocio turistica.

CINQUÈ.- Comunicar l’anterior acord a RENFE, a l’ADIF , a l’Honorable Conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya i a l’Excma. Ministra de Foment.

Girona, 5 de febrer de 2009