ICV-EUiA de la vegueria de Girona demana en les seves al·legacions a les alternatives sud de l'autovia de la Bisbal que se suspengui la tramitació i que el desdoblament de la C-66 se sotmeti a l'Avaluació ambiental estratègica. El grup demana el compliment de la Directiva eruopea "en cadascun dels projectes que n'emanin" i perquè "el conjunt de la planificació a què fa referència el Pla d'Infraestructures de Transport de Catalunya (PITC) no es vegi afectada per aquesta irregularitat de forma". A més, adverteixen que estan disposats a anar al contenciós i a arribar al Tribunal d'Estrasburg.
Els ecosocialistes justifiquen la paralització perquè el projecte "no s'ajusta a la normativa vigent [...] que obliga a analitzar l'impacte de totes les alternatives possibles, inclosa l'opció de no construir cap infraestructura". A més, diuen que la directiva europea és d'aplicació a tots els Estats membres de la Unió Europea des del 2004, dos anys abans que s'aprovés el PITC, que ja preveia la construcció de l'anella de les Gavarres. La impugnació "pot invalidar no sols el projecte del qual ara parlem, sinó la totalitat del PITC", afirmen.
Per altra banda, el grup demana resposta a les anteriors al·legacions i apunta que, a més de sotmetre's a l'Avaluació ambiental estratègica, "aquest projecte s'hauria de presentar dins del projecte global d'autovia de les Gavarres o, com a mínim, de la C-66 de Girona a Palamós i no fraccionat".
Per altra banda, el grup demana resposta a les anteriors al·legacions i apunta que, a més de sotmetre's a l'Avaluació ambiental estratègica, "aquest projecte s'hauria de presentar dins del projecte global d'autovia de les Gavarres o, com a mínim, de la C-66 de Girona a Palamós i no fraccionat".